Holdbeskrivelser

Stram op
Stram op er en blanding af alt godt. Der vil være træning med den store bold, den lille bold, elastikker, diverse vægte/stænger og egen kropsvægt. Vi vil have særligt fokus på flad mave, tonede arme, stramme balder og lår.

Alt det med et smil på læben og sved på panden.

Instruktør: Ulla Søby Quist og Linda Petersen

ZUMBA Fitness
Zumba Fitness er latinamerikansk inspireret danse fitness. Det er interval træning med indbyggede fitness trin i dansen. Vi danser til mange forskellige rytmer.

Sangene er opbygget af grundtrin, som gentages, så det er nemt at følge med. Zumba er for alle.

Der er ingen forkert måde at danse Zumba på, og det er kendt som ”motion i forklædning”.

Vi danser og har det sjovt, mens vi kommer til at svede, så husk vand og håndklæde samt sko, som ikke sidder for godt fast på gulvet.

Zumba : Majbritt Guldhammer

Spinning
Kredsløbstræning med høj forbrænding og intensitet.
Øvelserne foregår på “Body Bike Smart +”

Cyklerne har et nyt og forbedret design, som gør, du kan opnå en mere ergonomisk siddestilling.

Du har mulighed for at bruge din SmartPhone som træningsmakker og computer via appen “Body Bike Indoor Cycling”. Her får du vist ydelse (power/watt), hastighed, distance, puls, kalorieforbrug og kadence (pedalomdrejninger pr. minut). Alle data kan vises som nuværende, gennemsnitslige og max værdier under din træning.

Du skaber strøm imens du træner. Det betyder, at du kan oplade din SmartPhone via et USB kabel og Smart Charge på cyklen. Din Smart Phone forbindes til cyklen via Ant+ og Bluetooth.

For at komme igang skal du downloade app´en og indtaste personlige oplysninger (højde, vægt osv). Du skal også indtaste dit FTP-tal. Du kan aflæse et vejledende FTP-tal på en plakat i spinninglokalet.

Vi tilbyder også Watt-test, så du får et nøjagtigt FTP-tal, der passer til dig.

Det er HELT OP TIL DIG, om du ønsker at køre med app´en eller ej. Du kan sagtens være med på en super spinningtime uden.

Vi har spinningsko til udlån gratis i forskellige størrelser. Vi har også “klips”, du kan låne til dine indesko, hvis du ønsker det. På cyklen arbejder vi siddende, stående, med tempo, bakke- og teknikkørsel. Vi garanterer sved på panden, energisk musik og veloplagte instruktører.

OBS: Alle cykler er monteret med vendbare pedaler som fungerer til LOOK Delta , Look Arc og SPD

Spinning – Begynder
Holdet er for dig, der ikke har kørt spinning før, eller som blot ønsker en spinningtime, hvor tempoet er sat ned.

Du får en grundig vejledning af indstilling af cyklen samt brug af belastningen.
Der er fokus på teknik og kørestilling.
Øvelserne gennemgås grundigt før du bliver kastet ud i det.
Der tages særlige hensyn til, at der er nye på holdet.
Der er indlagt flere og længere pauser end på de andre spinninghold.
Der vil ikke være så meget stående tempo-kørsel.
Der arbejdes i kortere intervaller.
Instruktøren vil være tilbøjelig til at hoppe af cyklen og hjælpe medlemmerne.

Begyndere kan deltage på alle spinninghold.

Mød op 20 min før holdstart og instruktøren vil hjælpe dig godt igang med indstilling af din cykel og vejledning om spinning.

OBS: Alle cykler er monteret med vendbare pedaler som fungerer til LOOK Delta , Look Arc og SPD

Husk håndklæde, vand og godt humør.

Vi ses til en svedig og sjov time.

OBS – Mangler du spinning sko, så kan du kontakte centerlederen Ulla Quist på 25 79 92 70, Så reserverer vi et par “Step-In sko” til dig.

Boksetræning
Kom og vær med til en motionsform, hvor du får rørt (næsten) alle muskelgrupper. Der bliver lagt væk på cirkeltræning, hvor vi arbejder ud fra stationer. Der vil være et mix af tekniske, styrke og konditionsmæssige bokseøvelser.

Der bliver bl.a benyttet sjippetorve, sandsække, medicinbolde, plet hansker. Der vil være mulighed for sparring, men det foregår udelukkende på frivillig basis.

Der stilles ikke krav til kondition på forhånd, men vi kan ikke love at den ikke bliver forbedret.

Instruktør: Carina Lythje & Niels Villadsen

Tabata time med Anni
Cirkeltræning er en effektiv træning kombineret af konditionstræning og styrketræning af alle kroppens store muskelgrupper.

Timen er bygget op i intervaller med styrketræning, kredsløbstræning samt en lille pause imellem. Programmet, øvelserne vil varierer hen over året og kan være brug af vægtstænger, kettlebells, boksehandsker m.m.

Du vælger selv størrelsen på den vægt du vil anvende, så ALLE kan deltage uanset dagsform eller erfaring.

Jeg lover både sved på panden så Husk håndklæde og drikkedunk.

Cross træning ude
Vores udendørs crossfit hold er en blanding af øvelser fra boksning, HIT og nye crossfit øvelser.

Vi tager øvelserne med ud i det friske danske vejr, så klæd dig på til vejret.

Har du et par cykel- eller træningshansker så tag dem med.

Vi kombinerer puls og styrke i øvelserne og lover dig en super god oplevelse med din træning.

Husk rigeligt med vand og godt humør. Vi ses😊💪

Instruktør: Ann G Flamigni & Steffen Pedersen & Ole Grønborg

Slow Flow Vinyasa yoga
I vinyasa yoga bevæger vi os i langsomme, flydende bevægelser gennem forskellige stillinger. Vi har fokus på at åndedrættet forbinder stillingerne. Der vil også være pranayama/åndedrætsøvelse og kort meditation i hver time, samt afspænding. Timen indeholder en variation af stående, siddende og liggende sekvenser, og nye som øvede kan deltage. Med særligt fokus på alignment og tilpasning til hver enkelts krop, kan alle uanset niveau og alder være med!

Instruktør: Anne Mette Christiansen

Step og styrke
Step og styrke er en konditions time hvor stepkassen er i fokus.

Pulsen stiger i takt med varierede trin og trin kombinationer. Forbrændingen sættes i høj-gear og man får trænet og tonet læg, lår og rumpe.

Timen afsluttes med styrkeøvelser der træner kernemuskulaturen i form af mave og ryg.

Step og styrke er en effektiv træning tilpasset alle der har lyst at være med og hvor der er garanteret sved på panden og højt humør.

Instruktør: Janne Rasmussen.

Bodyfit
Bodyfit timen er for dig, som gerne vil have hele kroppen trænet igennem, have en sund, stærk og tonet krop. Du bliver instrueret i korrekt teknik, og motiveres af holdtræningen.

I Bodyfit, arbejder vi primært med de store muskelgrupper, hvor træningen foregår med vægtstænger, og håndvægte med udgangspunkt i de øvelser du måske kender fra vægttræning i centret. Gentagelserne er få og
niveauet kan justeres med vægte. Alle kan deltage på Bodyfit uanset niveau.
Du får sved på panden, god teknik, og som bonus, en god efterforbrænding.

Instruktør. Louise Wolf