Mandag - Torsdag

05.00 - 21.00

Fredag

05.00 - 21.00

Lørdag

05.00 - 21.00

Søn- og helligdage

05.00 - 21.00

- Passion for motion og fællesskab

Holdbeskrivelser

Stram op

Stram op er en blanding af alt godt. Der vil være træning med den store bold, den lille bold, elastikker, diverse vægte/stænger

og egen kropsvægt.

Vi vil  have særligt fokus på flad mave, tonede arme, stramme balder og lår.

Alt det med et smil på læben og sved på panden.

Instruktør: Ulla Søby Quist


MBL / Power

Allround træning - Få pulsen op

Vil du nå ”hele kroppen rundt” på 1 time?

Her er tale om funktionel træning - styrke- og konditionstræning, bygget op omkring varierende øvelser, der udføres i korte intervaller ved relativ høj intensitet. Øvelserne er meget enkle og effektive – en del hop og løb er inkluderet – altså pulsen op!

Dernæst går vi til MBL øvelser – enkle øvelser med fokus på core muskulaturen - mave, balle og lår.

Vi vil undervejs i træningen benytte små og store bolde. Der trænes balance, koordination, styrke og stabilitet. Det er sjovt og udfordrende. Nedkøling og udstrækning indgår ligeledes.

Husk alle kan deltage – fortæl dog instruktøren om evt. knæ og skulder problemer... Der kan nemlig gives alternative øvelser.

Instruktør: Vibeke


ZUMBA Fitness

Zumba Fitness er latinamerikansk inspireret danse fitness.

Det er interval træning med indbyggede fitness trin i dansen. Vi danser til mange forskellige rytmer.

Sangene er opbygget af grundtrin, som gentages, så det er nemt at følge med. Zumba er for alle.

Der er ingen forkert måde at danse Zumba på, og det er kendt som ”motion i forklædning”.

Vi danser og har det sjovt, mens vi kommer til at svede, så husk vand og håndklæde samt sko, som ikke sidder for godt fast på gulvet.


Spinning

Kredsløbstræning med høj forbrænding og intensitet.

Øvelserne foregår på “Body Bike Smart +”


Cyklerne har et nyt og forbedret design, som gør, du kan opnå en mere ergonomisk siddestilling.

Du har mulighed for at bruge din SmartPhone som træningsmakker og computer via appen “Body Bike Indoor Cycling”. Her får du vist ydelse (power/watt), hastighed, distance, puls, kalorieforbrug og kadence (pedalomdrejninger pr. minut). Alle data kan vises som nuværende, gennemsnitslige og max værdier under din træning.

Du skaber strøm imens du træner. Det betyder, at du kan oplade din SmartPhone via et USB kabel og Smart Charge på cyklen. Din Smart Phone forbindes til cyklen via Ant+ og Bluetooth.


For at komme igang skal du downloade app´en og indtaste personlige oplysninger (højde, vægt osv). Du skal også indtaste dit FTP-tal. Du kan aflæse et vejledende FTP-tal på en plakat i spinninglokalet.

Vi tilbyder også Watt-test, så du får et nøjagtigt FTP-tal, der passer til dig.

Det er HELT OP TIL DIG, om du ønsker at køre med app´en eller ej. Du kan sagtens være med på en super spinningtime uden.


Vi har spinningsko til udlån gratis i forskellige størrelser. Vi har også "klips", du kan låne til dine indesko, hvis du ønsker det. På cyklen arbejder vi siddende, stående, med tempo, bakke- og teknikkørsel. Vi garanterer sved på panden, energisk musik og veloplagte instruktører.


OBS: Alle cykler er monteret med vendbare pedaler som fungerer til LOOK Delta , Look Arc og SPD


Spinning - Begynder

Holdet er for dig, der ikke har kørt spinning før, eller som blot ønsker en spinningtime, hvor tempoet er sat ned.

  • Du får en grundig vejledning af indstilling af cyklen samt brug af belastningen.
  • Der er fokus på teknik og kørestilling.
  • Øvelserne gennemgås grundigt før du bliver kastet ud i det.
  • Der tages særlige hensyn til, at der er nye på holdet.
  • Der er indlagt flere og længere pauser end på de andre spinninghold.
  • Der vil ikke være så meget stående tempo-kørsel.
  • Der arbejdes i kortere intervaller.
  • Instruktøren vil være tilbøjelig til at hoppe af cyklen og hjælpe medlemmerne.


Begyndere kan deltage på alle spinninghold.

Mød op 20 min før holdstart og instruktøren vil hjælpe dig godt igang med indstilling af din cykel og vejledning om spinning.


OBS: Alle cykler er monteret med vendbare pedaler som fungerer til LOOK Delta , Look Arc og SPD


Husk håndklæde, vand og godt humør.

Vi ses til en svedig og sjov time.


OBS - Mangler du spinning sko, så kan du kontakte centerlederen Ulla Quist på 25 79 92 70, Så reserverer vi et par "Step-In sko" til dig.


Bokse træning

Kom og vær med til en motionsform, hvor du får rørt (næsten) alle muskelgrupper. Der bliver lagt væk på cirkeltræning, hvor vi arbejder ud fra stationer. Der vil være et mix af tekniske, styrke og konditionsmæssige bokseøvelser.

Der bliver bl.a benyttet sjippetorve, sandsække, medicinbolde, plet hansker. Der vil være mulighed for sparring, men det foregår udelukkende på frivillig basis.

Der stilles ikke krav til kondition på forhånd, men vi kan ikke love at den ikke bliver forbedret.


Fitness Yoga

Så er der mulighed for at få styrke, få balance og samtidig afspændt kroppen i et roligt tempo.

Der vil være intensiv træning for hele kroppen – kombineret med balance, yoga og pilates øvelser.

”Timen” indeholder fysiske øvelser i et roligt tempo, åndedrætsøvelser og afspænding for at forbedre balance, styrke, smidighed og koncentration.

Der er primært udgangspunkt i kroppens kernemuskler, nemlig ryg- og mavemusklerne. Gennem balance/pilates/yoga øvelserne øges din kropsbevidsthed, og du vil opleve at fokus på vejrtrækning og bevægelse afstresser dig og lærer dig at være til stede her og nu.

Hele kroppen bliver gennemarbejdet og med tiden vil du opnå større smidighed og balance af kroppen.

Under afspænding har vi tæpper som kan lånes.

Alle kan deltage – fortæl dog gerne om eventuelle skader.

Instruktør: Vibeke Biegel Pedersen


Cirkeltræning med Anni

Cirkeltræning er en effektiv træning kombineret af konditionstræning og styrketræning af alle kroppens store muskelgrupper.

Timen er bygget op i intervaller med styrketræning, kredsløbstræning samt en lille pause imellem. Programmet, øvelserne vil varierer hen over året og kan være brug af vægtstænger, kettlebells, boksehandsker m.m.

Du vælger selv størrelsen på den vægt du vil anvende, så ALLE kan deltage uanset dagsform eller erfaring.

Jeg lover både sved på panden så Husk håndklæde og drikkedunk.


Cross træning ude

Vores udendørs crossfit hold er en blanding af øvelser fra boksning, HIT og nye crossfit øvelser.

Vi tager øvelserne med ud i det friske danske vejr, så klæd dig på til vejret.

Har du et par cykel- eller træningshansker så tag dem med.

Skulle vejret spille os et puds har vi en plan B til salen😊

Vi kombinerer puls og styrke i øvelserne og lover dig en super god oplevelse med din træning.

Husk rigeligt med vand og godt humør. Vi ses😊💪


Hverdags styrke

Hverdags styrke er holdet for dig der ønsker styrke der kan bruges og som ikke kun ser godt ud. Her finder du ikke isolationsøvelser der kun rammer enkelte muskler, men funktionelle øvelser der rammer flere muskelgrupper samtidig. På holdet vil styrke være i fokus, men puls spiller en rolle, da vores styrke intet er værd hvis vi ikke kan være stærke når vi er forpustede.

Instruktør: Steffen Pedersen


Fitness Thai Bo

Thai Bo er en kampsportsinspireret cardio-time, hvor slag og spark sættes sammen i blokke, som man udøver i takt til musik.

Gennem timen opbygges en samlet serie af blokke, der til sidst sluttes i et brag af en finale. Timen er for alle niveauer, og er et godt hold til dig som vil vedligeholde eller forbedre din kondition.


YOGA - Opstart slut september

Byd efteråret velkommen med slow flow yoga i vinyasa stil. 

Vi sætter tempoet ned mod mørkere tider og bevæger os langsomt gennem nogle af de mest kendte yogastillinger, bygger på løbende som timerne skrider frem. I vinyasa yoga sætter vi bevægelserne sammen med åndedrættet som bindeled fra den ene stilling til den anden, så du vil kunne opleve hvordan din krop og sindets opmærksomhed på åndedrættet smelter sammen i én helhed.  Hver time starter med en kort meditation og slutter af med afspænding. Alle kan deltage. 

Som underviser har jeg især fokus på alignment af kroppen i yoga – det betyder at vi har respekt for vores krops kunnen og bevæger os med hvert sit udgangspunkt i korrekte stillinger for muskler og led, så risikoen for overbelastning mindskes. Jeg ønsker at inspirere dig til større kropsbevidsthed i min undervisning, som du forhåbentlig kan tage med dig udi resten af dit liv.


Step og styrke

Step og styrke er en konditions time hvor stepkassen er i fokus. 

Pulsen stiger i takt med varierede trin og trin kombinationer. Forbrændingen sættes i høj-gear og man får trænet og tonet læg, lår og rumpe. 

Timen afsluttes med styrkeøvelser der træner kernemuskulaturen i form af mave og ryg. 

Step og styrke er en effektiv træning tilpasset alle der har lyst at være med og hvor der er garanteret sved på panden og højt humør.

Instruktør: Janne Rasmussen.


Boldhold – sjov og effektiv træningsform

Træningen foregår på eller med de store bold. Øvelserne laves både siddende, stående, samt mave- og rygliggende, bl.a. på måtte. Håndvægte/pilatesbold ligeledes i træningen.

Øvelserne er tilrettelagt så både din kondition og muskel styrke får et boost – særligt udfordres din muskulatur omkring mave, ryg og bækken i øvelserne.

En ekstra gevinst ved træning på bold er, at din balance, koordination og kropsholdning udfordres og forbedres.

Boldtræning er egnet uanset nuværende træningsform.

Instruktør: Vibeke Biegel Pedersen

Klarup Fitness | Nørremarksvej 59 | 9270 Klarup | Tlf. 25 79 92 70

CVR 35978534

info@klarupfitness.dk

Webmaster - Kenneth Damsgaard